Programų aprašymai
Atnaujinta: 2019-10-01Informacinių technologijų dalyko moduliai.
Pavadinimas
Tikslai Ugdomi gebėjimai Programavimo pradmenys
(P)Programavimo pradmenų modulio tikslas – suteikti galimybę visiems mokiniams ugdytis gebėjimus nuosekliai, struktūriškai, algoritmiškai mąstyti, susipažinti su pagrindinėmis algoritmų konstrukcijomis ir sąvokomis, kurti nesudėtingas programas problemai spręsti, siekti, kad mokiniai suvoktų praktinę algoritmų ir programavimo naudą. Mokiniai gebės sudaryti nesudėtingas programas (taikant žinomas formules arba žinomus algoritmus) uždaviniams spręsti. Kompiuterinės leidybos pradmenys
(KL)Kompiuterinės leidybos pradmenų modulio tikslas – suteikti galimybę visiems mokiniams plėtoti pažinimo, mąstymo gebėjimus ir kūrybines galias, susipažinti su kompiuterinės leidybos principais ir pagrindinėmis sąvokomis, leidinių rengimo etapais, maketavimo pradmenimis, gilintis į kompiuterinės leidybos technologiją; siekti, kad mokiniai suvoktų praktinę skaitmeninių įtaisų naudą. Mokiniai išmoks projektuoti visateksčių dokumentų informacinę struktūrą ir juos apipavidalinti (kurti dizainą), naudojant maketavimo, grafikos ir publikavimo įrankius.
Technologijų programos
Pavadinimas
Tikslai Ugdomi gebėjimai Konstrukcinės medžiagos (KM)
Sudaryti prielaidas mokiniams išsiugdyti technologinio raštingumo pagrindus. Mokiniai gebės: sudaryti kuriamų projektų planus, nuosekliai organizuoti ir atlikti darbo procesus.
Išmanys apie medžių savybes, medžio paruošimo, apdirbimo, jungimo su kitomis medžiagomis procesus.Biotechnologijos Sudaryti galimybę mokiniams kelti bendrąjį gamtamokslinį raštingumą, vartojimo kultūrą, norągyventi švarioje ir sveikoje aplinkoje bei susipažinti ir išmokti taisyklingai vartoti svarbiausias biotechnologijos sąvokas, įvardinti jos panaudojimo sritis ir naudą žmonijai. Tyrinėdami ir analizuodami biotechnologinius procesus gebės paaiškinti vykstančius fizikinius, cheminius ir biologinius reiškinius, jų reikšmę. Praktiškai atlikę biotechnologinius procesus (maisto gamyboje, polimerų sintezėje, fermentų nustatyme ir t.t.) suvoks žmogaus veiklos ir gamtos tarpusavio priklausomybę, vertins mokslo pažangos laimėjimus. Tekstilė
Pasirenkamieji dalykai
Dalykas Tikslai Ugdomi gebėjimai Lotynų kalba Ugdyti mokinių lotynų k. komunikacinę kompetenciją, visų kalbinės veiklos rūšių gebėjimus, plėtoti lingvistinę ir tarpkultūrinę kompetencijas, kurios reikalingos ugdantis vertybines nuostatas bei bendrą kalbos kultūrą. Mokiniai gebės skaityti elementarius tekstus lotynų kalba, atlikti kalbos vartosenos pratimus, paaiškinti lietuviškų žodžių, atkeliavusių iš lotynų kalbos, kilmę. Psichologija Supažindinti su pagrindinėmis psichologijos sąvokomis.
Ugdyti suvokimą apie žmogaus elgesio prielaidas.Mokysis suprasti žmonių elgesio psichologinius dėsningumus, žinos apie psichologinės pagalbos sau ir kitiems galimybes. Gebės pasinaudoti jiems tinkamais psichologinės pagalbos metodais.
Šokis Tęsti ir įvairiomis formomis plėtoti ugdymą šokiu: šokio kultūros pažinimą, kūrybinius gebėjimus, artistiškumą šokant po vieną, poromis, visa grupe, patiriant bendravimo džiaugsmą. Ugdys gebėjimą jausti savo kūną ir galės jį kontroliuoti. Mokės atlikti šokio žigsnius, jų derinius, demonstruos įgūdžius ir žinias. Pažins, suvoks ir mokės vartoti šokio kalbą, užrašymo būdus. Kurdami gebės pasinaudoti komponavimo principais, struktūromis. Nagrinės estetines kūrinio savybes. Teatras Ugdyti kūrybos galias, sceninius gebėjimus.
Siekti asmenybės individualumo ir saviraiškos teatro priemonėmis.Gebės valdyti dėmesį, improvizuoti, kurti individualiai ir grupėse. Lavins fantaziją ir vaizduotę, teatrinę klausą ir regą. Ugdys teatrinę raišką: vaidybos, režisavimo, įscenavimo, įgarsinimo, apšvietimo.
Dalykų moduliai
Dalykas Paskirtis Pavadinimas Tikslai Ugdomi gebėjimai Lietuvių kalba Pagilintas Probleminiai teksto skaitymo ir suvokimo atvejai Suprasti grožinius ir negrožinius tekstus; daryti teksto visumą apibendrinančias išvadas; analizuoti, kaip tekste kuriama prasmė. Argumentuotai vertina įvairių žanrų tekstų turinį ir raišką; remdamiesi potekste ir kontekstu, nurodo teksto tikslą, aptaria tematiką, problemas, pagrindines mintis, vertybes. Išlyginamasis Praktinis rašybos ir skyrybos taisyklių taikymas Ugdyti raštingumo kompetenciją.
Tobulinti taisyklingos kalbos gebėjimus.
Taikyti rašybos, skyrybos, gramatikos teorijos pagrindus.Rašydami įvairius pratimus prisimins ir sąmoningai taikys rašybos, skyrybos ir gramatikos taisykles. Tikrindamiesi atliktas užduotis, mokės taisyti savo klaidas. Orientuojamasis Teksto suvokimas ir kūrimas Mokyti analizuoti publicistinį ir grožinį tekstus įvairiais aspektais; gebėti patiems pasirinkti aktualius ir prasmingus tekstus; ugdyti komunikacinius gebėjimus; kurti samprotaujamojo tipo tekstus. Suvokti, analizuoti įvairaus tipo tekstus, komunikaciniai ir kūrybiniai gebėjimai Matematika Išlyginamasis Kompleksinis pagrindinės mokyklos matematikos kurso kartojimas Pakartoti žemesnėse klasėse išeitą kursą.
Pašalinti matematikos žinių spragas.
Sėkmingai pasirengti žinių patikrinimui.Mokiniai pakartos pagrindinius teorinius matematikos teiginius, dėsnius ir formules. Gebės juos taikyti spręsdami lygtis, nelygybes, geometrijos, trigonometrijos, tekstinius ir realaus turinio uždavinius. Fizika Orientuojamasis Eksperimentiniai fizikos uždaviniai
Populiarinti fizikos discipliną, padėti apsispręsti dėl tolimesnės ugdymosi ir studijų krypties.
Tobulinti eksperimento atlikimo kultūrą bei įgūdžius.Pagilins dalyko žinias, gerės gebėjimas eksperimentuoti: planuoti, pasirinkti reikalingas priemones, patikrinti rezultatus, apibendrinti ir daryti išvadas. Tobulės skaičiavimo įgūdžiai. Modulis padės mokiniams pasirinkti mokymosi kryptį ir susidaryti 3 klasės individualų ugdymosi planą. Chemija Orientuojamasis Žmogaus aplinkos chemija Ugdyti ir įtvirtinti mokinių gebėjimus organizuoti ir atlikti tiriamąjį darbą, eksperimentuoti, gerinti pasiekimus ir tikslingiau pasirinkti tolesnio mokymosi kryptį. 1. Modulio programa sudarys galimybę susipažinti su cheminių medžiagų praktiniu taikymu buityje, poveikiu žmogaus sveikatai ir aplinkai.
2. Mokiniai suvoks teigiamas ir neigiamas chemijos priemonių naudojimo pasekmes gamtai, visuomenei bei žmogaus sveikatai;
3. Išmoks saugiai ir atsakingai naudotis chemijos priemonėmis;
4. Savarankiškai planuos ir atliks stebėjimus ir bandymus;
5. Gebės naudotis IT teikiamomis galimybėmis – kompiuterine laboratorija „Nova 5000“.