Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

IKT taikymas dalykų pamokose

  • Paskelbta: 2013-01-13

Visais laikais mokyklos paskirtis buvo ir bus paruošti savo mokinius gyvenimui. Prieš daugiau nei porą dešimtmečių niekas negalėjo pagalvoti, kad nebeturėsime išgaubtų kineskopų, išnyks laidiniai telefonai ar atsiras skaitmeninė televizija.  Ir tada mūsų rytas prasidėdavo juodos kavos puodeliu, bet patys mokytojai buvo rengiami mokyti kitaip. Tikriausiai vyresnio amžiaus užsienio kalbų mokytojai dar prisimena tuos vakarus, kai vaizdinės priemonės buvo karpomos, klijuojamos ir susegamos sąvaržėlėmis.

O kaip kūrybiškai ugdyti šiandieninę kartą, kuri nuo mažų dienų pripratusi prie naujausių technologijų ir internetas jiems suteikia neribotą informacijos srautą? Kol ugdymo procesą organizuojančios institucijos dar tik diskutuoja, kokia turėtų būti ateities mokykla, vaikai jau keičia ją ir verčia keistis mokytojus. Į visas gyvenimo sritis besiskverbiančios pažangios technologijos reikalauja ir naujų mokymo metodų, o jiems taikyti jau reikalinga kur kas modernesnė mokyklos aplinka bei mokytojai, mokantys naudotis šiuolaikinėmis technologijomis. Informacinių technologijų centro duomenimis, informacines technologijas pamokose naudoja apie 83 proc. Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų mokytojų.

Svarstant, kaip dažnai ir kokiomis aplinkybėmis ugdymo procese turėtų būti taikomos IT, svarbiausia suvokti, kad informacinės technologijos turėtų būti naudojamas tikslingai ir padėti mokytojui siekti konkrečių ugdymo tikslų. Kiekvienas mokytojas turi savų sėkmingos pamokos receptų. Leiskite pristatyti prieskonius, kuriais aš stengiuosi pagardinti savo pamokas.

Kiek kartų mokėte savo mokinius, kad naują medžiagą, tokią kaip užsienio kalbos žodžiai, įvykių datos, šalių sostinės ar daugybos lentelė, lengviau išmokti, pasigaminus klausimų korteles su atsakymais kitoje pusėje.  Flashcards ir Quizzlet yra angliški kortelių tinklapiai, siūlantys įvairius pratimus su vartotojo įvestomis žodžių poromis. Be įprastinio susipažinimo su žodžiais, Quizzlet svetainė siūlo žodžių testo pratimus ir žaidimus. Programoje svarbi funkcija – socialinis mokymosi aspektas. Žinutėmis galima bendrauti su kitais vartotojais, studijuojančiais tą patį kortelių komplektą. Galima paruošti popierinį testų variantą.

Pamokoje galima sėkmingai derinti keletą informacinių ir komunikacinių technologijų.  Quizlet kortelių pagalba supažindinus mokinius su naujais žodžiai bei įtvirtinus juos, sekančiai užduočiai galima panaudoti vaizdo ir garso medžiagą.  Interneto išteklių lobynas siūlo įžymiojo Pono Bean’o nuotykius. Šiuos Youtube failus galima naudoti žodyno, gramatinės temos ar kūrybinio rašymo gebėjimams įtvirtinti. Pavyzdžiui, peržiūrėjus vaizdinę medžiagą, mokiniai skatinami atsakyti į klausimus ir įtvirtinti Quizlet kortelių žodžius.

Atnaujintose Pradinio ir pagrindinio ugdymo Bendrosios  programose didesnis dėmesys skiriamas ne akademinėms žinioms, o mokinio gebėjimams, kompetencijoms ugdyti; be to, jos įtvirtino kūrybinių gebėjimų ugdymo proritetą  prieš  įprastinį akademinių gebėjimų ugdymą  ir tai reikalauja kitokio požiūrio į ugdymo metodų taikymą bei vertinimą.  Mokiniai skatinami originaliai atlikti užduotis, pamokos metu mokytojai stengiasi įtraukti mokinius į jų kūrybiškumą ugdančias veiklas. Ir tai galima padaryti įprastais, laiko ir praktikos patikrintais būdais.  

Kūrybiniams darbams atlikti mokytojas gali taikyti istorijų kūrimo programas.  Kompiuterinė programa „Storybird“ pritaikyta pasakojimų kūrimui anglų kalba, tačiau ją galima naudoti lietuvių, rusų ar vokiečių kalbos mokymui. Mokiniai pasirenka temą, paveikslėlius ir kuria istorijas. Mokytojas mokinių sukurtas istorijas  gali komentuoti ar įvertinti. Panašų įrankį kūrybiškumo ugdymui siūlo programa Kerpoof.  Šio įrankio pagalba mokiniai patys iliustruoja ir kuria istorijas. Istorijas galima išsaugoti ar išspausdinti. Svetainėje http://www.brucevanpatter.com/storykitchen.html mokiniai pasirenka veikėją, veiksmo vietą ir piktadrį, o jų užduotis pabaigti jiems pasiūlytą istoriją. Užduotys sudėtingesnės ir skirtos vyresnių klasių mokinių rašymo gebėjimams lavinti.

Internete komiksai atrado naują gyvenimą. Vakarų pasaulyje ištisos kartos augo su komiksais vaikams, paaugliams ir suaugusiems. „ToonDoo.com“ įrankiu taip pat galima pasinaudoti rašymo gebėjimams lavinti, tereikia tik truputį kūrybiškumo ir kantrybės. „ToonDoo.com“ yra tik vienas iš internetinių komiksų kūrimo įrankių, tačiau jis labai paprastai valdomas ir suprantamas.

Palyginti su neelektroninėmi priemonėmis, IKT turi akivaizdžių pranašumų vizualizuojant mokomąją medžiagą. Tradicinės skaidrės labiau primena popierinį pranešimo variantą: ant daug skirtingų lapų surašyti svarbiausi faktai ir surišti į vieną krūvą. Prezi.com – tai naujas, intuityvesnis ir žaismingesnis būdas kurti bei rodyti prezentacijas. Prezi.com leidžia žmogui pačiam įsijausti į kūrėjo vaidmenį, pradedant nuo spalvų ir baigiant formomis ar skirtingais perėjimais nuo vieno elemento prie kito. Dar vienas didelis privalumas – interaktyviai galima valdyti skaidrių medžiagą realiu laiku. Prezentacijas rodyti galima „iPad“ planšetiniuose kompiuteriuose.

IT įrankių sąrašą būtų galima tęsti ir toliau, tačiau kiekvienas mokytojas atranda jam labiausiai priimtinas priemones ir metodus. Vis dėlto, kad ir kaip praturtintų bei palengvintų mūsų darbą naujos interaktyvios technologinės priemonės, nepamirškime, kad jos tėra įrankiai kūrybingo mokytojo rankose, sukuriantys moksleiviams naujų galimybių.

Nuoroda į pranešimo vaizdinę medžiagą : http://prezi.com/k7abtfipwb3x/ikt-taikymas-mokant-uzsienio-kalbos/

Anglų kalbos mokytoja metodininkė Daiva Bitvinskienė

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 11.05 - 11.50
  • 5. 12.00 - 12.45
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.45 - 15.30